Eten tot je ontploft

(1/1)

Boosoog:
.

Vanavond heb ik kennisgemaakt met restaurant het Oude Posthuis net over de grens in Elten.
Ik moet nog bijkomen van de zeer smakelijke overdadige maaltijd die ik daar heb genoten  en zoals in onsterstaand verhaal weergegeven , doe je er inderdaad verstandig aan geen voorgerecht te bestellen.
Je kan het geserveerde normaal gesproken niet op. Uiteraard staan er niet alleen (enorm grote) schnitzels met champignons in een heerlijke saus op het menu.
Het is echt een aanrader en het verhaal is voor geen cent bezijden de waarheid.
Gelukkig is er de geweldige service dat je na het maaltijden kartonnen bakjes aangeboden krijgt om de eventueel overgebleven spijzen mee te nemen.  :duim: :grijs:

http://www.duitslandweb.nl/onderwijs/scholieren/10+11/Scholierenblogs/eten-tot-je-ontploft.html

Eten tot je ontploft!

16-mrt-2011

Elske Wendt
Er bestaat een plaats, waar je zo veel en zo lekker kunt eten, dat je altijd te veel eet. Er zijn restaurants die je nooit zult vergeten. Ik heb het over ‘het Schnitzelparadijs!’
'
Als je aan Duits eten denkt, denk je bijna altijd aan schnitzels. Van die hele grote, lekkere schnitzels. Er bestaat een restaurant, net over de grens in Elten, waar je de beste schnitzels kunt eten van het hele land! Het restaurant het Oude Posthuis heeft als bijnaam het schnitzelparadijs en die naam heeft het echt verdiend! Als je binnenkomt, zit het restaurant vol met mensen en de heerlijke geur komt je al tegemoet.
Ik was er onlangs, met mijn familie. Na een hele dag in de auto, kwamen we eindelijk aan bij het restaurant. We waren moe en hadden erge trek. De bediening bracht ons naar onze tafel en deelde menukaarten uit. Ik wist direct wat ik wilde: een schnitzel met kaas. Dat namen mijn moeder en broertje ook en mijn vader nam de schnitzel zonder kaas.

De fout

Maar toen maakten wij een vergissing. Wij dachten: “Weet je wat? We nemen ook een voorgerecht, om het einde van de vakantie goed af te sluiten!” Dat was de fout, al was het erg lekker.
We hadden het voorgerecht nog maar net op of de bediening zette de schnitzels voor onze neus. Wow, wat waren die groot. En zo lekker! Alsof er een engeltje over je tong piest. Ik wist wel zeker dat we dit nooit op zouden krijgen. Gelukkig was dat van latere zorg, eerst kon ik genieten van mijn grote, verrukkelijke schnitzel met kaas!
Ik was iets over de helft en toen ontplofte ik bijna, zo vol zat ik! Ik keek naar mijn familieleden en die hadden hetzelfde probleem: we kregen hem niet op! Gelukkig waren er meer mensen in het restaurant met dat probleem en de eigenaren hadden een oplossing. We kregen een doosje waar je de schnitzel in kon doen en meenemen. De volgende avond hebben we met z’n allen die schnitzels opgegeten en het was nog steeds erg lekker!
Je moet één keer in je leven naar het restaurant Het Oude Posthuis. Dan weet je pas echt wat genieten is!

Elske Wendt is redacteur van de scholierenredactie van Duitslandweb.nl. Ze zit op het A. Roland Holst College in Hilversum.

tissie:
Even dacht ik bij die "kartonnen bakjes" dat die bedoeld waren om het weer uit te kotsen..  040 040

Boosoog:
Ook dat mag; is bij de prijs inbegrepen.
Maar voor wat je voor je geld krijgt betaal je in Nederland bij het meest primitieve restaurantje het dubbele.
En dan krijg je echt geen schnitzel van 23x13. :grijs:

tissie:
En zelfs als extraatje: hormonen  en anti-biotica..  040

Navigatie

[0] Berichten index